Sunday 2 December 2012

Bahan Bantu Mengajar(BBM)

Salam semua,

Sedikit sebanyak saya ingin berkongsi dengana anda tentang tugasan yang telah saya buat dalam subjek Teknologi Pendidikan.Baiklah,saya telah mereka bentuk sebuah diorama iaitu sejenis binaan tiga dimensi(3D) yang menggambarkan keadaan sebenar.Komposisi situasi tersebut hendaklah diletakkan dalam satu kotak atau bekas yang ditebuk satu hingga tiga permukaan sehingga dapat dilihat dari permukaan depan ataupun sisi.Objek yang hendak disusun boleh digantung,di diri,atau dilekatka pada dinding kotak tersebut.Bahagian dinding kotak tersebut dilukis latar belakang untuk menggambarkan situasi yang diperlukan berdasarkan tema diorama.

saya telah mereka bentuk sebuah diorama berdasarkan habitat haiwan,di mana habitat tersebut menggambarkan  habitat haiwan di kutub utara ataupun di kawasan sejuk.

sasaran pelajar untuk BBM ialah:

  • pelajar sekolah rendah(darjah1-3)


objektif:

  • Supaya pelajar dapat mengenalpasti jenis -jenis haiwan di kawasan sejuk(artik)
  • Memberi pemahaman kepada pelajar tentang habitat asli binatang
  • Memupuk kesedaran pelajar terhadap isu persekitaran.

Berikut saya serta link kepada pengunjung sekiranya berminat ataupun sedang mencari idea  unutk mereka bentuk diorama yang menarik.banyak hasil senia dan idea  yang menarik boleh didapati di sini.



No comments:

Post a Comment